Een werkplek boeken in één van onze incubatoren? Dat kan hier.

Jasper Lambrechts, 23 jarige student KMO-Management aan de UCLL had een ongelooflijke drang om uit te breken en te groeien. Hij volgt een stage bij startup 24Sessions in Amsterdam. Hij deelt graag zijn ervaringen met je.

Toen ik op zoek ging naar een stage bedrijf waren 2 factoren belangrijk:

1.         Wereldstad.
2.         Uitdagende Internship in Start-Up met een duidelijk verhaal. Een missie en visie waar ik mijn schouders mee kan onderzetten.

Ik speelde al even met de droom om voor een korte periode in the States te wonen en het liefst New York. Via Angellist begon ik met het contacteren van Start-ups. Met koppig op mijn voorhoofd geschreven, focuste ik me op bedrijven uit New York. Het werd mijn hoofdbezigheid gedurende het eerste semester. Het lukte niet.

Toen kwam Amsterdam in het vizier.. Ik solliciteerde bij enkele bij start-ups en kreeg het beste gevoel met 24sessions. Het klikte vanaf het eerste gesprek.

Toen ik vertrok naar Amsterdam kon ik mezelf nog geen specifieke skill-set toewijzen. Door goed te luisteren, te kijken en vooral te doen moest ik op korte termijn in staat zijn veel te kunnen opsteken. Ik stelde mezelf de vraag, wat maakt 24sessions nu relevant? Op welke trend speelt ons product nu eigenlijk in?

De consument moet centraal!
De consument is vandaag ontzettend goed ingelicht en wordt steeds veeleisender. De term customer centricity is dan ook niet meer weg te denken in het start-up landschap. Ik las laatst een een interview met Louis Jonckheere ( Showpad ) die het duidelijk verwoordde: “Een klantgerichte organisatie is cruciaal om te blijven beantwoorden aan hedendaagse noden van de consument. Wie dat vandaag nog steeds beschouwt als een kostenpost, zal snel in de problemen komen.”  Deze realiteit dringt nu ook door tot de klassieke bedrijven. Het is dan ook alle handen aan dek om deze shift te maken. Zelf had ik al vaak van Customer centricity gehoord en ik wist wel wat de term betekende, maar om er nu echt mee aan de slag te gaan, leek me toch een uitdaging.

Gelukkig zijn ze in Nederland zo sterk in glasheldere communicatie en is klantgericht denken en handelen er gewoon vanzelfsprekend. Elke nieuw idee in verband met het product wordt op een to-do lijst gezet en begint steeds hetzelfde. As a customer I would like to… because… .  Die mindset met een relevant product/service is een gedroomde werkomgeving en dwingt je als het ware automatisch om die klantgerichte mentaliteit toe te passen.

De customer centric mentaliteit is essentieel. Klanten verwachten een persoonlijke en verantwoordelijke benadering tijdens hun buyer- en customer experience. Mark Zuckerberg bracht deze trend specifiek naar voren tijdens zijn F8 conferentie ( Facebook’s jaarlijkse dev conferentie.)

“It should be as easy to contact a company as interacting with a friend.”

Deze ontwikkeling verplicht bedrijven om verder in te zetten op customer engagement. Hoe beter men zijn klanten kent, hoe makkelijker het wordt om zijn noden te kunnen voorspellen en hierop te anticiperen. Data generen en hiermee een authentieke relatie met de klant opbouwen is daarin de belangrijkste pijler. Persoonlijke communicatie en een herkenbaar gezicht blijven echter de beste tools om een vertrouwensband te creëren.

Hoe 24sessions klantgerichtheid schaalbaar maakt.

Verder inspelen op customer engagement brengt dus enige uitdaging met zich mee. Het proces is tijdrovend en moeilijk schaalbaar. Bedrijven hebben daarom behoefte aan tools die hen in staat stelt de individuele verwachtingen tijdens de buyer en customer experience zo persoonlijk mogelijk te managen. 24sessions is zo’n tool. Het combineert de kracht van het face-to-face contact met de efficiëntie en snelheid van de hedendaagse technologie.

Het SaaS (Software as a Service) platform van 24Sessions bestaat uit 3 elementen. Een intelligent bookingsysteem dat gesynchroniseerd kan worden aan je agenda, een easy-to-use video chat en review systeem dat je samen met andere analytics cruciale inzichten biedt in je eigen prestaties en het gedrag van de klant. Dat in een whitelabel omgeving.

Banken zoals Rabobank en ING gebruiken 24sessions om veilige hypotheek en pensioen gesprekken te hebben, grote HR-bedrijven zetten het platform in tijdens recruitment processen en ook het customer service segment groeit stelselmatig. Nuon gebruikt onze tool bijvoorbeeld voor de EnergieScan. Hierin geeft de customer een rondleiding in zijn huis via smartphone of tablet. Van afstand kijkt een adviseur mee die energie besparende tips & tricks meegeeft aan de customer op basis van wat hij ziet. Een bijzonder succesvolle toepassing hier in Nederland.

Online demos opnieuw uitgevonden.
Naast de grote enterprises ligt er ook een focus op KMO’s. Zo hebben we recentelijk een oplossing gelanceerd voor het geven van online demos, volledig gericht op Startups en Scale Ups. Waar men voorheen met verschillende applicaties en veel manuele handelingen een demo moest geven, gaat dat nu allemaal met 1 applicatie: Sales Demos by 24sessions.

Het intelligent bookingsysteem stelt leads in staat rechtstreeks een bevestigde demo vast te leggen in de agenda van het salesteam. Via geautomatiseerde mailing komt de customer onmiddellijk terecht in de eigen bedrijfsomgeving, dit zonder installaties of downloads en zonder enige handeling van het salesteam. De video chat heeft alle nodige features om zo’n demo vlekkeloos en efficiënt te laten verlopen. 24sessions werkt dus conversie verhogend en tijdbesparend. Tijd die men direct kan investeren in een persoonlijkere benadering van de gekwalificeerde lead.

Zo stelt 24sessions bedrijven in staat om nog sneller een vertrouwensband te scheppen met de klant, bij te leren over zijn gedrag en te anticiperen op zijn verwachtingen. Customer Engagement is game.

© Limburg Startup - LSU 2024