Een werkplek boeken in één van onze incubatoren? Dat kan hier.

Startup in de kijker: Shindesigns

Profvoetballer Stef Peeters (26) en online marketeer Martijn Knoops (29) zijn er al een goed jaar mee bezig: gepersonaliseerde scheenbeschermers voor voetballers. Ondertussen hebben ze al de kaap van 1.000 verkochte paren gerond. “Niet enkel profvoetballers, ook voetballers uit lagere reeksen vallen er voor.”

Stef Peeters en Martijn Knoops zijn beiden afkomstig van Neerglabbeek (Meeuwen-Gruitrode). Ze leerden elkaar onder meer kennen als voetballers bij Nevok Gruitrode. Stef Peeters schopte het tot profvoetballer en kwam via KRC Genk, een paar tussenstappen in Nederland en STVV terecht bij het Franse SM Caen. Martijn Knoops bracht het tot freelance online marketeer en projectmanager.

“De traditionele scheenbeschermer is meestal vrij standaardvan kleur. Ook de kwaliteit wil al eens tegenvallen. Twee jaar geleden zaten we al te broeden op het idee om scheenbeschermers te personaliseren”


Druk

Sinds een jaar is Shindesigns ( shin is Engels voor scheen) actief. De compacte scheenbeschermers worden geproduceerd bij een Limburgs bedrijf, bedrukt (géén sticker) en getest. “Bezorg ons digitaal het thema of een foto van je geliefde(n), wij zetten hem op uw scheenbeschermers”, zegt Martijn Knoops. Voor 75 euro heeft u uw gepersonaliseerde paar, verzending binnen België inbegrepen.

“Ondertussen hebben we al een duizend scheenbeschermers aan de man gebracht, niet alleen bij profvoetballers, maar ook bij spelers uit de lagere klassen. Vooral de kleedkamer doet dienst als onze marketingtool. Daar zien andere spelers de gepersonaliseerde scheenbeschermers van een ploeggenoot, en die willen dat dan ook. Klachten? Hebben we nog niet gehad”

Shindesigns begon met verkopen via het internet, maar heeft ondertussen drie sportwinkels in Limburg weten overhalen om hun scheenbeschermers aan te bieden. “Maar het merendeel van onze omzet halen we toch uit de verkoop via de webshop, Instagram of Facebook”, noteert Martijn Knoops.

Voor de verkoop in de VS wordt samengewerkt met een Amerikaanse partner. “We mikken op een organische en duurzame groei”, aldus nog Knoops. “Of wij ervan kunnen leven? Neen, dat nog niet. Maar ik hoop dat we binnen een jaar of tien samen iets hebben kunnen opbouwen in de voetbalwereld.”

© Limburg Startup - LSU 2024