Terug naar overzicht
1 April 2020

JBC en Ambassify slaan handen in mekaar Nieuws

JBC en Ambassify slaan de handen in elkaar: JBC zet hun medewerkers meer dan ooit centraal.

Onwezenlijke en onzekere tijden. De wereld staat letterlijk op zijn kop door deze corona crisis. We zien overal solidariteitsacties ontstaan voor ouderen, voor kwetsbare groepen, voor zorgwerkers en vele honderden andere initiatieven om elkaar hier door te
helpen. Het verheugt ons dat in zo’n tijden onze maatschappij zich ook van z’n beste kant laat zien. JBC sloot als eerste grote Belgische retailer zelf haar winkels om zowel medewerkers als klanten en hun gezinnen te beschermen. Sinds de oprichting van het Limburgse familiebedrijf staat JBC dichtbij hun medewerkers en klanten en hechten ze veel waarde aan hun welzijn. In deze periode onderlijnen ze dit nogmaals om met Ambassify een traject uit te werken om alle medewerkers te begeleiden, te motiveren, te informeren en betrokken te houden met het bedrijf. Dat JBC net nu investeert in zijn medewerkers is humaan en nobel en sluit aan bij de waarden die ze hoog in het vaandel dragen: ondernemen met respect voor mens en milieu.

Rik Lagey, Partner @ Ambassify:

“Dat JBC net nu in deze onzekere tijd investeert in hun medewerkers via de Ambassify oplossing en expertise, geniet groot respect bij mij. De weken voor de uitbraak van deze crisis waren we al in vergevorderde gesprekken. Nu sommige bedrijven beslissingen uitstellen en budgetten tijdelijk bevriezen is het des te meer een moedige en humane beslissing om net nu te investeren in hun medewerkers. Met een gedeelde visie over hoe je medewerkers kan blijven engageren en ondersteunen, was het voor ons bij Ambassify ook zo beslist om hier samen versneld een traject uit te stippelen. Dat JBC dit als eerste bekommernis doet voor zijn medewerkers is meer dan lovenswaardig maar ook business-strategisch vind ik dat een intelligente zet. Want eens we deze moeilijke periode achter ons hebben, zullen het nét diezelfde medewerkers zijn die weerom het beste van zichzelf zullen moeten geven om het #JBCfamily-gevoel en de JBC-waarden uit te stralen en te vertalen op de werkvloer. En een top team van 1000 direct en indirecte gewaardeerde en gemotiveerde JBC
medewerkers zal in mijn ogen een significant verschil maken voor de toekomst van het bedrijf.”

Jo Braeckman, Chief HR Officer @ JBC:

“Er is nu meer dan ooit ook nood aan positieve berichten. Crisissituaties als deze brengen de JBC familie nog dichter bij elkaar en Ambassify faciliteert dat op een eenvoudige, intuïtieve manier. Omdat we mee  zijn met elke familie, ook deze van onze eigen JBC medewerkers, willen we er uiteraard voor zorgen dat we al deze families zoveel mogelijk bereiken via onze ambassadeurs.
Zo kunnen we hen inspireren met toffe activiteiten voor thuis en ontzorgen met een handige weekplanner of tips & tricks om te TikTokken met je kinderen. Zeker nu alle sociale activiteiten terugvallen en de familiebanden alles betekenen. Ambassify heeft onze nood onmiddellijk begrepen, vertaald naar hun gebruiksvriendelijke tool en door snel te schakelen met goede begeleiding, zijn we vlekkeloos van start kunnen gaan. Onze medewerkers kunnen via het gecentraliseerde platform vlot met elkaar in interactie blijven treden om onze unieke cultuur optimaal te behouden, en dat terwijl iedereen veilig van thuis uit werkt!”

Delen:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NieuwsWhat‘s new around the block