Terug naar overzicht
2 July 2019

Jessa en Blooloc lanceren unieke indoor navigatie app Nieuws

Jessa en Blooloc lanceren unieke indoor navigatie app

 

Innovatie in de zorgsector
Met jaarlijks 200.000 unieke patiënten is Jessa een drukbezette locatie.  Zoeken en dwalen door de gangen en gebouwen van een complexe ziekenhuiscampus kan extra doorwegen op een al stressvolle ervaring voor patiënten en hun familie. Deze frustraties behoren daardoor ook tot één van de voornaamste klachten bij een bezoek. Wanneer deze bezoekers niet meer wijs geraken uit de vele kleurcodes en pijlen, stoppen ze regelmatig om aanwijzingen te vragen aan een medewerker.  ‘We zijn continu op zoek naar mogelijkheden om de ziekenhuiservaring voor patiënten en bezoekers te verbeteren’, aldus Hilde Goossens, Directeur ICT & PM van Jessa.

‘De yooBee wayfinding app van BlooLoc is de ideale oplossing om bezoekers en patiënten of zelfs personeel zonder extra stress van A naar B te begeleiden en zorgt er anderzijds voor dat ziekenhuismedewerkers ongestoord kunnen verder werken.’    

 

Bètaversie

“We merken een stijgende vraag op naar indoor navigatieoplossingen in grote gebouwen”, aldus Dirk Callaerts, CEO van BlooLoc. “We zijn dan ook erg trots dat een ziekenhuis zoals Jessa pionier wil zijn in de zorgsector’. Een bijkomende voordeel is dat het yooBee platform toelaat om nadien nog andere locatie-gebonden diensten toe te voegen, zoals een mobiel verpleegoproepsysteem voor patiënten (polsalarm), alsook het terugvinden van medische apparatuur en toestellen of het vinden van beschikbare rolstoelen.

De eerste fase van het project omvat het uitrollen van de bètaversie van de navigatie-app.  De verdiepingen waar de raadplegingen/consultaties plaatsvinden in campus Virga Jesse in Hasselt zullen eerst worden uitgerust met de technologie. Na grondige analyse zullen dan ook andere verdiepingen en campussen Salvator en St.-Ursula in Herk-de-Stad volgen.

‘In eerste instantie gaan we de wayfinding testen bij de patiënten die een afspraak hebben met één van onze specialisten’ zegt Jessa-woordvoerder Lieve Ketelslegers   ‘De juiste verdieping bereiken lukt meestal nog wel, maar wanneer patiënten op zoek moeten gaan naar de consultatieruimte, verloopt dit niet altijd vlekkeloos. Er ontstaat vaak verwarring, verlies van oriëntatie en extra stress wat ook resulteert in patiënten die te laat aankomen op hun afspraak. Met deze applicatie kunnen we een heel aantal ongemakken reduceren voor zowel de patiënt en bezoeker als het personeel’.

Auteur: www.jessazh.be
Delen:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NieuwsWhat‘s new around the block