Terug naar overzicht
15 March 2019

Studenten UCLL lanceren 9 pop-up stores in centrum Genk Nieuws

Studenten UCLL lanceren 9 pop-up stores in centrum Genk

Vijftig studenten KMO-management (opleiding Bedrijfsmanagement) van Hogeschool UCLL openden vrijdag 15 maart negen pop-ups in het centrum van Genk (shopping 1, Molenstraat en het stadsplein). De pop-ups zijn open gedurende de rest van de maand maart. Dit project “Pop-ups Genk” is onderdeel van hun afstudeerproject. Met deze pop-ups willen ze niet enkel het winkelaanbod in Genk aanvullen, maar ook het goede doel “vzw de kleine prins” een hart onder de riem steken. Na de succesvolle edities van voorbije jaren, verwachten de studenten ook dit jaar weer veel bezoekers en kopers.

Stad Genk, schepen Toon Vandeurzen:
“Deze samenwerking met UCLL is een ‘3 x win’-situatie voor de studenten, voor Genk en voor de bezoekers in het centrum. De studenten komen elk jaar met goede ideeën en een gezonde dosis ondernemingszin. Wij hebben de ruimte om goede ideeën in realiteit om te zetten. Bovendien zorgen deze pop-ups voor een nieuw en complementair aanbod op dat van de bestaande handelszaken. Samen met de andere nieuwe zaakjes die recent in Genk-centrum neerstreken, laten ze bezoekers weer wat nieuws ontdekken!”

9 Pop-up stores, 9 unieke concepten, 50 studenten, 3 locaties in het centrum
Alle pop-ups zijn in thema. Zo kan je alles voor je auto vinden, handgemaakte decoratie en juwelen, je kan cocktails maken, er is een barbiershop, de theekenners zullen hun hartje kunnen ophalen, de vintage liefhebbers gaan zeker en vast iets vinden, natuurlijke producten voor beauty-queens en fiere Limburgers kunnen hun provincie ten volle steunen door Limburgse streekproducten te kopen. Tenslotte zal de Genkse voetballiefhebber ook niet op zijn honger blijven zitten.

Stadsplein 33 Molenstraat Shopping 1
Fole
Genkse Glorie
Raw Cut
Advintage
Shake and Break
Limburgs Genot
Tas-Tea
Handmates
Caradise

Eye-tracking demonstratie voor een optimale winkelinrichting
Onderzoekers van UCLL presenteerden een eye-tracking demo met live commentaar bij de beelden. Met deze analyses kunnen de pop-ups hun inrichting verder perfectioneren.  Eye-tracking is een methodiek die al volop wordt ingezet bij analyses voor digitale media, maar voor KMO-winkelinrichtingen is dit relatief nieuw. Dit onderzoek kadert binnen het Expertisecentrum Smart Organisations van UCLL.

 Traject “KMO & Ondernemen”, Campus Diepenbeek
Studenten hebben hun startkapitaal verzameld via sponsoring en het organiseren van events (fuif jeugdhuid, pannenkoekenbak, carwash, hotdogs verkopen,…). Dit is een project waar studenten alles van a tot z behandelen: van het administratieve, logistieke, verzekeringstechnische tot de marketing en verkoop. Een ideaal en realistisch leermoment vanuit de ondernemingszin van studenten “KMO & Ondernemen”.

 

 

 

Delen:

Comments 1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NieuwsWhat‘s new around the block