Een werkplek boeken in één van onze incubatoren? Dat kan hier.

29/10/2024 - 29/10/2024
09:00 - 12:00
Limburg Startup
LRM, Corda Campus - Gebouw 1 verdieping 4 - Kempische Steenweg 311 te Hasselt

Lead generation is meer dan een webinar of e-book publiceren om potentiële klanten te overtuigen om hun contactgegevens te delen. Het is een strategie waarbij je systematisch je klant betrekt en activeert voor hun eerste aankoop. De 4 basisbouwstenen van je proces moeten op elkaar afgestemd zijn om de nodige return te behalen: awareness, website of landingspagina, leadconversie en follow-up. Tijdens deze workshop start je met het ontwerpen van je leadgeneratieproces, waarbij elke bouwsteen is afgestemd op jouw business.

We nodige max 15 deelnemers uit om deze interactieve workshop te volgen op 29 oktober 2024 van 09u-12u bij LRM te Hasselt.

Wat zal je leren?

  • Wat is lead generation, en wat zijn de voordelen en valkuilen van deze marketingstrategie voor jouw startup?
  • Hoe creëer je consistent awareness om potentiële klanten te activeren?
  • Hoe optimaliseer je de conversieratio van je website?
  • Hoe converteer je mensen die nog niet klaar zijn om te kopen tot leads?
  • Hoe volg je je leads op en activeer je ze systematisch tot aankoopmoment?
  • Welke metrics zijn cruciaal om te weten of je de juiste dingen doet? Hoe meet je ze eenvoudig?

Voor wie is deze workshop?
Op een goede dag heb je het gevoel dat je startup de wereld gaat veranderen, maar er zijn ook dagen waarop je je afvraagt of je echt een verschil kunt maken. Jezelf in de markt zetten is vermoeiend omdat “ik-doe-maar-wat”-marketing tijd, geld en energie kost. In plaats van snelle successen na te jagen, ben je op zoek naar een structuur en marketingproces dat je kunt volhouden en toepassen op jouw business.

Wie geeft de workshop?
“Laten we marketing niet ingewikkelder maken dan het is.” Mathias Teuwen werkt als Startup Project Leader voor VRT, waar hij startups scout en connecteert met VRT-merken om langdurige samenwerkingen op te zetten. Na het zien van startups die worstelen met het opzetten van effectieve marketingprocessen, besloot hij een eenvoudig maar effectief framework te creëren in ‘mensentaal’, gebaseerd op startup-cases die hij meemaakte bij VRT, zijn ervaring bij Voka en de Belgische startup FLAVR.

Wil je deelnemen?
We laten max 15 deelnemers toe aan deze workshop
Deelname bedraagt €50 excl BTW
Kosteloos annuleren kan tot 20 oktober 2024

© Limburg Startup - LSU 2024