Michiel Prikken, een 22-jarige student KMO-Management aan de UCLL volgt een stage bij Badger Maps in Silicon Valley. Elke 2 weken brengt hij verslag uit van zijn ervaringen.
Dit is zijn 2de verslag.
5 weken verder, een hele boel vrienden, ervaringen, vaardigheden en kennis rijker. Toen ik uit België vertrok, had ik wel een idee van wat ik kon verwachten. Nu ik hier eenmaal ben, valt alles zo veel beter mee dan verwacht.
Mijn functie bij Badger Maps bestaat uit In-en Outbound Sales en content creëren op het gebied van Public Relations en Marketing. Verder ben ik binnen het bedrijf constant op zoek naar oplossingen om bepaalde processen te optimaliseren door ze efficiënter en effectiever te laten verlopen. Zo ben ik het sales proces aan het analyseren om de knelpunten uit de Sales Funnel te filteren. Mijn ultieme doel hierbij is het verhogen van de zogenoemde ‘conversion rates’. Concreet betekent dit meer trial sign-ups omzetten in betalende gebruikers. Hand in hand hiermee loopt de ‘customer onboarding’, oplossingen zoeken om de eerste ervaringen van nieuwe users zo optimaal mogelijk te laten verlopen.
We werken bij Badger Maps in San Francisco met 6 buitenlandse interns, toevallig allemaal Europeanen. Dit geeft de unieke mogelijkheid om dit bedrijf naar Europa te brengen. Zo zijn we met een European Outreach project bezig, waar we de effectiefste manieren zoeken om Europa binnen te treden. We hebben reeds de website vertaald voor de verschillende landen en we creëren content in onze eigen taal. Iedereen neemt de nieuwe trial sign-ups uit zijn land voor zijn rekening en we proberen in contact te treden met bedrijven uit ons thuisland.
De typische Start-up sfeer die hier hangt, is geweldig: een zeer ruimdenkende, gemotiveerde jonge groep mensen die allemaal openstaan voor nieuwe ervaringen en projecten in alle richtingen. Iedereen leert van elkaar, ondersteunt elkaar en initiatief wordt enorm aangemoedigd. Dit maakt van dit internship een geweldig leerrijke ervaring. Je begint aan een project dat je interesseert, vraagt hulp of uitleg waar nodig en je kijkt onderweg welke kant je uit gaat.
Iedere woensdag en vrijdag is er de ‘Badger Class’ voor alle interns. Hierin geeft de CEO gedurende 2 uur zijn ervaringen, mening en tips over onderwerpen gekozen door de interns. Dit is een leerrijke kans om een antwoord te krijgen op vragen omtrent entrepreneurship, start-ups, leadership en Finance.
Zowel tijdens als na het werken hangt hier een geweldige sfeer. Zo zijn er de ‘Foosball’ competities die niet te onderschatten zijn. Ook de Pizza-party’s en de Badger Drink op het einde van de week hebben zeker hun aandeel in deze coole sfeer.
Na het werk wordt er voorgesteld om naar bepaalde events te gaan. Hier in San Francisco worden dagelijks enorm veel Start-up evenementen georganiseerd (o.a. Growth Hacking, Product Management, Pitching,…). Tot nu toe heb ik er een tiental bijgewoond, zeer inspirerend.
Tot op heden een geweldige ervaring!