DeltaBlue haalt in recordtempo 300.000 euro op via crowdlending
DeltaBlue (Cordz Campus) heeft 300.000 euro opgehaald via het Bolero Crowdfunding platform van KBC. De obligatie was in minder dan twee uur volledig onderschreven, een nieuw record voor Bolero! DeltaBlue zal de opgehaalde middelen gebruiken om zijn commerciële organisatie verder uit te bouwen en de nodige certificaten te behalen voor de enterprise markt.
DeltaBlue levert cloud oplossingen voor digitale agentschappen en software ontwikkelaars. Het intern ontwikkelde DeltaBlue Cloud platform biedt geavanceerde cloud hosting en doorgedreven automatisatie van technische handelingen. Hierdoor zijn websites of applicaties altijd razendsnel en kunnen de ontwikkelaars van digitale bureaus sneller schakelen. DeltaBlue kan toonaangevende agentschappen als Wijs, Wunderman, Prophets en Yappa tot het klantenbestand rekenen.
Commerciële uitbouw
Het bedrijf, dat in 2015 werd opgestart door Bram Pieters en opereert vanuit de Limburgse technologiehub Corda Campus, kende het afgelopen jaar een forse groei. Om de volgende stappen te zetten waren er verse middelen nodig.
Bram Pieters, Founder en CTO
“Onze klanten worden alsmaar groter, waardoor we ons bedrijf ook naar een hoger niveau moeten tillen. Zo zetten we volop in op het behalen van een ISO certificaat en is het tevens noodzakelijk om onze commerciële organisatie verder te professionaliseren. We gaan ook verdere stappen zetten richting het buitenland. Door het innovatief karakter van onze technologie hebben we absoluut internationaal potentieel.”
Om deze investeringen te financieren deed DeltaBlue beroep op het Bolero Crowdfunding platform van KBC. Crowdfunding is een alternatieve vorm van financiering waarbij een onderneming beroep doet op particuliere investeerders om binnen een bepaalde tijdspanne een minimum bedrag op te halen.
Een nieuw record voor Bolero
In samenspraak met de KBC relatiebeheerder koos DeltaBlue voor de formule van Crowdlending en gaf het bedrijf een obligatielening van 300.000 euro uit. Met succes, gezien de uitgifte in een recordtempo van twee uur volledig werd opgevuld.