Een werkplek boeken in één van onze incubatoren? Dat kan hier.

Epihunter winnaar van De Bertjes 2017

Ondernemen, het is geen sinecure. Met je kop tegen de muur lopen, lange dagen, zoeken naar oplossingen. Daarom presenteert Bert Van Wassenhove “De Bertjes“, een jaarlijkse award die innovatieve ondernemers een duwtje in de rug geeft.

Bert Van Wassenhove reikte vrijdagavond 27 oktober voor de derde maal zijn ondernemers award uit. De winnaars zijn: Tim Buckinx van Epihunter, Hannelore Waterschoot van Talentree en Torsten & Bjorn Robbens van Saroléa.

Categorie 1: Idee stadium: 

Tim Buckinx van Epihunter

Epihunter creëert digitale oplossingen die het dagdagelijkse leven met epilepsie normaliseren. In eerste fase focus op het opmerken van absence epilepsie in de klas.

Zij krijgen een budget van €4000 om hun marktstrategie op punt te zetten en mag gratis mee naar het YES weekend van THINK with people. Daar bovenop kan het team een jaar gratis een een werkplek innemen in de Startup Village in Antwerpen.

Categorie 2: Klaar voor de groei: 

Hannelore Waterschoot van Talentree

Met Talentree heeft ze een job platform gecreëerd waarbij ze hoog opgeleid internationaal en multicultureel talent wil koppelen aan groeibedrijven.

Talentree wint in de tweede categorie en wordt ondergedompeld in een intensief sales opleidingstraject onder begeleiding van professionele sales coach. Het totale traject, inclusief opleidingen en coaching heeft een waarde van €5000.

 

Categorie 3: Internationaal schalen: 

Torsten & Bjorn Robbens van Saroléa

Torsten & Bjorn Robbens zijn twee broers die met Saroléa de wereld van de motoren op zijn kop wil zetten, hun oplossing zal niet alleen een innovatieve en heel intelligente technologie zijn, ze willen ook dat ons milieu er beter van wordt, zonder het heerlijke cruisen vaarwel te zeggen. Hun eerste motor verkochten ze aan Tom Cruise en ondertussen lopen de bestellingen van het eerste ‘street legal’ model binnen.

Voor het team van Saroléa ligt er een volledig arrangement klaar om gedurende een week in New York de Amerikaanse markt te gaan prospecteren, met de hulp van het gespecialiseerd team van Fifteen24.

Gedurende de zomermaanden werd er een lijst van kandidaten aangelegd, iedereen kon zich kandidaat stellen in één van de categorieën, of een ondernemer nomineren. Uit deze ‘longlist’ selecteerde een jury van ondernemers vijf ondernemers per categorie. Vrijdagnamiddag zaten de ondernemers per categorie samen, en kozen de winnaar in hun categorie. Op deze manier zijn De Bertjes een award voor en door ondernemers.

 

© Limburg Startup - LSU 2024