LSU Magazine #3: Jonge Wolven in de ondernemerswereld

Kris Soogen en Michaël Ceunen van CBridge

Het nobele doel van CBridge? De chaos en eindeloze flow van mails en telefoontjes bij een belangrijk aankoopproces verminderen en structureren. “Als je bijvoorbeeld een auto wilt aanschaffen of een huis bouwen, dan moet je heel wat stappen doorlopen”, vertelt Kris.” Je moet een aanvraag indienen, bespreken, aanpassingen doorvoeren, wachten op de levering … De helft van die communicatie verloopt op mail, een deel via telefoon en nog een ander deel op papier. Kortom: je communicatie is heel versnipperd. Daarom hebben we dit platform opgericht, waarmee de klant via een app alle communicatie op één plaats vindt en de nodige documenten digitaal kan raadplegen.

“We hebben vanaf het begin gekozen om bewust met een aantal partners in zee te gaan”, gaat Michaël verder. “Als we een platform wilden, dan moest die ook echt goed werken vanaf het begin. Door met de juiste mensen samen te werken, konden we op korte tijd veel harder gaan. Onze eerste partner heeft ons ontzettend geholpen op het vlak van strategie, van ruw idee tot een eerste scope. Voor de effectieve ontwikkeling werken we samen met nog een andere ontwikkelaar.”

“De grootste uitdaging als prille starter? CBridge combineren met mijn andere vaste job” vindt Kris. “Mijn huidige werkgever is heel begripvol, en dat apprecieer ik echt. Maar het is soms moeilijk om van de ene dag op de andere de knop om te draaien. Het zijn twee volledig verschillende werelden en je wil je graag volledig smijten. Je hebt zoveel ideeën, maar kunt er niet altijd aan door werken. Gelukkig kunnen we elkaar motiveren.”

“En daar staat ook het leukste tegenover. We lopen al jaren rond met het idee om zelf iets uit de grond te stampen. Om dat nu echt tot uitvoering te zien komen, en te zien hoe elke actie die we ooit hebben genomen, heeft bijgedragen tot een hoger doel. Dat is echt een fijn gevoel.”

Een laatste tip van Kris en Michaël? “Zet acties uit als je met een idee zit”, zegt Michaël. “Acties vastleggen zoals meetings met partners, potentiële klanten … zorgen dat je in een bepaalde richting gaat en ook blijft vooruitgaan. Je moet uit de denkfase durven stappen en eraan beginnen. Anders zie je geen evolutie. En als het toch even fout loopt, kan je nog gemakkelijk bijsturen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© Limburg Startup - LSU 2021