Een werkplek boeken in één van onze incubatoren? Dat kan hier.

Meet the LSU Community: Lennertson 

Wie zit er achter Lennertson?
Robin Carlo Kuijpers en Robin Todde. Beide 33 jaar, we leerden elkaar kennen in het middelbaar op de Kunstschool in Genk. Daar smeedde we een vriendschap die ondertussen al 17 jaar creatieve samenwerkingen teweegbrengt. De eerste was in de muziek: als jonge knapen speelden we samen in een metalband 🙂 Zo hebben we voor het eerst een stukje van de wereld gezien. Zoiets schept een band. We zijn niet 2 dezelfde maar weten wat we aan elkaar hebben. We vullen elkaar dus goed aan. Onze laatste samenwerking is Lennertson: Ons eigen schoenenmerk. We hebben Lennertson pas gelanceerd, het is dus zeker niet onze enige job. Robin T werkt als grafisch ontwerper en videograaf. Robin CK als merkstrateeg.

Voor welke grootste uitdaging staat jullie startup op korte termijn?
Toen ik – ondertussen al even geleden – het boek ‘The Fashion Business Manual’ opensloeg was het eerste wat ik las ‘starting in the fashion industry can be painfully slow’. Dat somt het wel op denk ik: die initiële curve doorbreken en bekendheid werven. Schalen naar die ‘minimum viable audience’ zoals Seth Godin het stelt: ‘The smallest group that could possibly sustain you in your work’.

Na een preorder campagne – onze eerste week van verkoop – hebben we reeds klanten over heel de wereld. We hebben een semi-niche product dat een semi-niche publiek aanspreekt. Dat is oké, zelfs goed. We moeten echter véél meer klanten binnen die niche werven, en dat op korte termijn.

Volgens ons vertaalt dat naar experimenteren met verschillende vormen van marketing, en hard inzetten op hetgeen dat werkt. Met een e-commerce businessmodel in een digitale marketingwereld die momenteel net erg aan het veranderen is (Instagram algoritme, ios14 invloed op social ads, …) is dat een aardige uitdaging. Maar eentje die we met veel nieuwsgierigheid aangaan.

Mijn droom is dat Lennertson binnen 5 jaar….
Een meer dan rendabel bedrijf is, waar we die ‘minimal viable audience’ ondertussen sterk overstegen hebben. We willen een uitgebreidere collectie, collabs met ‘coole mensen’, een even grote en evenwaardige lijn voor vrouwen en een vegan lijn (die niet van plastiek is gemaakt, maar van iets werkelijk duurzaam en innovatief). Aangezien we aan het ‘dromen’ zijn: Een of enkele flagship stores als fysieke aanvulling op ons online businessmodel?
Hetgeen we het allerbelangrijkst vinden is dat we ‘brand equity’ opbouwen. Dat we een merk worden met herkenning én erkenning. Dat wanneer men een paar van onze schoenen door de stad ziet lopen, wijst en zegt ‘dat zijn Lennertsons’. En dat men dan meteen begrijpt wat dat betekent. (Refined footwear for the rugged individual, built to last, by people who care, in Europe.)

Limburg Startup is het ideale platform voor…
Een relevant klankbord. Het doet deugd om van iemand met een ander perspectief – maar wel in een gelijkaardige situatie – feedback te krijgen. Zij het andere start-ups, zij het ondernemers met hopen ervaring. Want: ‘when you’re inside the bottle, you can’t read the label’. Ik ben zelf merkstrateeg, maar geen enkel merk is zo lastig om aan te werken als dat van jezelf.

Ontdek hier Lennertson

© Limburg Startup - LSU 2024