Een werkplek boeken in één van onze incubatoren? Dat kan hier.

Na webshops openen studenten UCLL hun pop-ups nu ook in Hasselt, Genk en Sint-Truiden

Omnichannel winkelen kan van 11 tot en met 26 februari nog online én in drie Limburgse steden

De studenten Bedrijfsmanagement, Campus Diepenbeek van UCLL openen op 11 februari hun fysieke pop-ups. Na de lancering van hun webshops afgelopen december, vind je de winkels van de 43 laatstejaars van het keuzetraject Kmo & Ondernemen vanaf vrijdag ook allemaal verzameld in het centrum van Hasselt. Elke pop-up heeft ook nog een tweede locatie in Sint-Truiden of Genk. Sophie Haenen, docent Bedrijfsmanagement, UCLL: “De Limburgers kunnen dit jaar het ondernemerschap en enthousiasme van onze studenten op niet minder dan drie locaties ontdekken. Ook hun webshops blijven draaien zodat de klanten echt ‘omnichannel’ kunnen shoppen.”

3 steden, 9 pop-ups, 18 winkelpunten
Na een jaar zonder vaste fysieke locatie, krijgt elke pop-up dit jaar maar liefst twee Limburgse toplocaties.
Sophie Haenen, docent Bedrijfsmanagement, UCLL:
“Tijdens het eerste semester hebben onze studenten al succesvolle webshops gelanceerd. Met het nieuwe jaar, komt ook een nieuwe uitdaging: elk team brengt producten naar de klant op twee winkellocaties. Wanneer je bedrijf de opportuniteit krijgt om uit te breiden, vergroot dat je potentiële klantenbestand, maar het vergt ook een strakke planning.” Ondertussen blijven ook de webshops operationeel zodat klanten echt ‘omnichannel’ kunnen winkelen: in de winkel én online, naargelang het uitkomt.

Samenwerkingen met een hart
De jonge ondernemers van Campus Diepenbeek kozen voor hun pop-ups volop voor producten én samenwerkingen die hen nauw aan het hart liggen. Ambacht, ecologie, welzijn en cultuur — ze komen allemaal aan bod. Zo inspireerde de mama van de studenten achter pop-up Artistique om vrouwelijke ambachtslieden in de kijker te zetten. En het team achter pop-up Sozar laat je op reis gaan doorheen twee culturen zonder het land te verlaten. De winst van de verkoop op alle locaties gaat bovendien naar vzw Dierenasiel Genk en Fighters Against Cancer.

 De locaties
Vrijdag 11 tot zaterdag 26 februari, van 10u tot 18u:

  • HASSELT: Je vindt alle 9 pop-ups verzameld in de Koning Albertstraat nr.33.
  • GENK: A l’aise, Boxed-up, De Geurbaron, Déjà-mis, Homymade en Sozar hebben ook een verkooppunt in Shopping 1.
  • SINT-TRUIDEN: Artistique, Be(a)wear en Chocoholics hebben ook een shop in de Stapelstraat nr. 33.

Meer info per pop-up vind je hier 

 

© Limburg Startup - LSU 2024