Een werkplek boeken in één van onze incubatoren? Dat kan hier.

Failing Forward

Falen hoort bij ondernemen, die boodschap wil de organisatie meegeven. Opvallend is dat, naast de steun van Agentschap Innoveren en Ondernemen nu ook De Vlaamse overheid haar schouders onder de campagne zet. Zo kan er een pak meer ruchtbaarheid worden gegeven aan het thema.

“Het is geen ramp om eens te mislukken. Uit ál je ervaringen kun je leren, dus zeker ook uit je fouten. Ik vind het belangrijk dat de overheid dat mee in de verf zet.”

Vlaams minister van Economie en Innovatie Philippe Muyters

Getuigenissen

Om falen bespreekbaar en aanvaardbaar te maken lanceerden Startups.be en Agentschap Innoveren en Ondernemen een webplatform met getuigenissen van landgenoten die het al hebben meegemaakt. Op metfalenenopstaan.be delen o.a. Pieterjan Bouten, Filip Tack, Marieke Vervoort hun ervaringen.

Daarnaast werd een aantal spots opgenomen met vijf bekende Vlamingen (Jan Verheyen, Ianka Fleerackers, Geert Noels, Inge Geerdens en Piet Huysentruyt) die fungeren als boegbeelden van de campagne. Enkelen van bovenstaande namen waren gisteren dan ook aanwezig om mee hun stempel te drukken op het concept.

“Ik vind dat je een gezonde dosis faalangst moet hebben”,  “Net zoals je in de wagen een zekere schrik moet hebben voor een ongeval, anders ben je geen goede chauffeur. Als je niet continu denkt dat er dingen fout kunnen lopen, dan word je roekeloos en neem je risico’s die je niet kunt dragen.”

zei econoom Geert Noels.

“Uit falen kun je alleen maar positieve lessen trekken en een betere weg inslaan. Daarvoor moet je bepaalde deuren achter je kunnen sluiten, en beseffen dat daardoor andere deuren net opengaan.”

deelde rolstoelatlete Marieke Vervoort.

“Er gaat geen enkele dag voorbij waar ik niet aan mezelf twijfel, Maar volgens mij bestaat succes alleen maar omdat je gefaald hebt. Want succes zonder falen is eigenlijk gewoon maar geluk.

vertelde actrice Ianka Fleerackers.

Startups.be geeft aan dat het de komende jaren nog actiever wil sensibiliseren over falen. “We willen het taboe rond mislukken écht de wereld uit helpen”, aldus ceo Karen Boers nog.

Meer info over de campagne en het event op 16 novermber 2016 vind je hier.

© Limburg Startup - LSU 2024