Pop-ups studenten UCLL voor het eerst verspreid over Limburg
Vlinderlocaties op de markten, in vertrouwde winkels en online

6 jaar na elkaar openden de studenten Bedrijfsmanagement-kmo & Ondernemen, Campus Diepenbeek van UCLL hun pop-ups in de straten van Genk en Sint-Truiden. Dit voorjaar trekken de 43 laatstejaars van het keuzetraject Kmo & Ondernemen echter op een andere manier naar de klant. Na de lancering van hun webshops in december vorig jaar, bieden ze hun producten vanaf 6 februari ook aan in reeds bestaande winkels en trekken ze naar de markten. Ook de webshops blijven lopen tot eind februari. Sophie Haenen, docent Bedrijfsmanagement, UCLL: “Geen centrale locatie voor de UCLL pop-ups dus, dit jaar, maar dat betekent ook dat meer Limburgers het ondernemerschap en enthousiasme van onze studenten in stad of gemeente zullen kunnen ontdekken!” Je vindt de ‘vlinderlocaties’ de komende maand onder meer in Pelt, Maasmechelen, Beringen, Opgrimbie etc.

 De beslissing om het over een andere boeg te gooien, kwam er door een combinatie van verschillende factoren. Niet geheel onverwachts speelde ook corona daar een rol in. De locaties die de studenten op het oog hadden, worden nu ingericht als vaccinatiecentrum. Sophie Haenen, docent Bedrijfsmanagement, UCLL: “Op het moment dat we de knoop moesten doorhakken, nam het aantal besmettingen en lokale quarantaines op verschillende plekken in Limburg toe. Er was dus ook de vraag of de studenten hun pop-ups op een veilige manier zouden kunnen runnen.”

 Evaluatie garanderen
Dus werd er naar alternatieven gezocht. En ook dat is ondernemerschap, natuurlijk. Sophie Haenen: “De aanwezigheid op de markten garandeert dat onze studenten hun pop-up events kunnen laten doorgaan en dit op een coronaproof manier. Samen met het shop-in-shop aanbod en de digitale campagnes voor hun webshops, halen ze alles uit de kast.” Belangrijk, want door die combinatie van activiteiten kan de opleiding de nodige competenties op een veilige manier aftoetsen.

Sophie Haenen, docent Bedrijfsmanagement, UCLL:
“Onze studenten moeten kunnen inspelen op de ontwikkelingen in de markt en zich continu aanpassen aan veranderende omstandigheden. Door corona hebben onze derdejaars zeker een tandje moeten bijsteken, maar ze hebben dit knap gedaan en perfect ingespeeld op het ‘winkelhieren’.”

Shoppen hoe en waar je wil
De winst van de verkoop op alle locaties gaat naar vzw De Klimroos en het Belgische Kinderkankerfonds. Shoppen kan nog tot eind februari 2021. Wie niet kan wachten kan meteen een kijkje gaan nemen op de webshops (i.s.m. Shopify, Sendcloud en Mollie).

De 10 shops vind je verzameld op www.ucll.be en hieronder.

Gifts by Rose – Handgemaakte cadeaus in samenwerking met De Klimroos.
Pop-upcyle – Handgemaakte lounge sets van afvalmateriaal, inclusief kussens.
Heerlijk Limburgs – Aanbod van lekkere Limburgse streekproducten.
Dékado Pop-up – Geschenken van natuurlijke grondstoffen.
The Green Vibe – Ecologische schoonmaakproducten en sfeermakers.
Betterbath – Ecologische badkamerartikelen.
De Kruidentuin – Gezonde, natuurlijke voeding en geschenken, voor ieder met of zonder intoleranties.
Ecotrendy – Trendy dagdagelijkse producten met natuurlijke en gerecycleerde elementen.
MyJoelio – Gerecycleerde juwelen en accessoires.
Clothive – Lokale kledingmerken onder één dak.

www.ucll.be/popups

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© Limburg Startup - LSU 2021