Een werkplek boeken in één van onze incubatoren? Dat kan hier.

Startup in de kijker: Social Snowballs

Social Snowballs is een nieuw online plaftorm dat bedrijven en social influencers met elkaar verbindt. Da’s niet nieuw, denk je misschien. En terecht. Maar wél nieuw is dat wij dat op een heel toegankelijke manier doen. Zonder dat het bedrijven handenvol geld en tijd kost om de juiste influencer voor hun merk te vinden.

Veel bedrijven zijn geïnteresseerd om samen te werken met influencers. Maar hoe eraan te beginnen? Vaak weten bedrijven niet waar te zoeken of zijn de drempels te hoog.

Eenvoudige link tussen influencers en bedrijven

Dat kan anders en beter, dachten de founders van Social Snowballs.  Ze bieden influencers een platform aan om zich snel en eenvoudig te registreren Bedrijven kunnen op basis van die gegevens een influencer zoeken die bij hen past. Hoe het verdergaat, bepalen ze zelf. Want wie anders kan de boodschap beter overbrengen dan het bedrijf in kwestie zelf?

 

Marc Beenders, Co-Founder:

“Een aanpak die aanslaat. Amper een week na lancering registreerden honderd influencers zich op het nieuwe platform. Eén op de vijf geregistreerde influencers is na amper één week al gecontacteerd met een concrete vraagstelling van een bedrijf. De uitbouw van deze startup geeft me bovendien extra munitie als Community Manager bij Limburg Startup want hoe kan je de uitdagingen van startups nog beter begrijpen dan er zelf eén te beginnen?

Jonge influencers begeleiden

“We mikken bewust niet specifiek op de grote influencers, zoals BV’s met tienduizenden volgers. Iedereen met minimum 500 volgers en een duidelijke passie kan zich registreren op Social Snowballs. De zogenaamde micro-influencers moeten wel de ambitie hebben om te groeien. En wij gaan hen daarmee helpen. Met onze Snowlabs bijvoorbeeld, workshops voor en door influencers. Op 8 december vindt de eerste editie plaats in  de fonkelnieuwe mode-incubator Mia-H. Gastsprekers zijn Céline Schrapen en Talisa Loup van Totally Two, dé bekendste influencers van Vlaanderen.”

Influencer marketing toegankelijk maken

Marc Beenders richtte Social Snowballs samen met Jan Martens en Maarten Princen op, zaakvoerders van communicatiebureau Expliciet.

Co-Founders Jan Martens en Maarten Princen:

“Het idee voor Snowballs groeide toen onze klanten ons steeds vaker aanspraken over influencer marketing. Maar we hadden daar geen pasklaar antwoord voor.Net omdat influencer marketing nog gezien wordt als iets voor de grotere bedrijven. Met Social Snowballs willen we dat veranderen. En ook KMO’s de kans geven om influencers te vinden waarmee zij zich indentificeren. We beperken ons nu nog tot Vlaanderen. Maar op termijn ligt de weg open naar andere landen.”

Meer info: www.socialsnowballs.com

© Limburg Startup - LSU 2024