Wisemen wil 50 miljoen euro Return on Experience (ROX) realiseren voor Vlaamse bedrijven
Appwise, Limburg’s bekendste appbouwer, ambieert groei. Met het nieuwe alter ego Wisemen positioneert het bedrijf zich nu ook als proactieve innovatiepartner. “De toegevoegde waarde van nieuwe technologieën in kaart brengen en realiseren, dat is waar we naar streven met Wisemen”, stelt oprichter Steffen Brans (29). In 2022 mikt de onderneming alvast op honderd werknemers. Voor haar klanten ambieert ze een Return on Experience (ROX) van 50 miljoen euro.
Return on Experience (ROX) is een nieuwe metriek die het rendement op investeringen becijfert in functie van klantervaring en interne organisatie. Met andere woorden: een koppeling tussen klantwaarde en bedrijfswaarde. Tegen 2022 wil Wisemen samen met haar klanten een ROX van 50 miljoen euro realiseren. Een realistische doelstelling volgens Brans. “We hebben nog heel wat mooie projecten in de pijplijn zitten. Met Wisemen zullen we onze technologische en strategische kennis nog kunnen verbreden, zowel in huis als in samenwerking met gespecialiseerde partners.”
Sky is the limit
Het gaat hard met het Limburgse bedrijf. Opgericht in 2013, vorig jaar verhuisd naar een grote vierkantshoeve in Diepenbeek en ondertussen weer bijna uit zijn voegen barstend. “Het klopt dat we snel groeien. Voor 2018 konden we erg mooie resultaten neerleggen en ook onze ploeg is opnieuw flink uitgebreid,” stelt Brans. Met Wisemen wil de onderneming de komende drie jaar alvast een verdrievoudiging van haar personeelsbestand bekomen, tot een honderdtal werknemers in 2022.
Technologie van morgen
Dankzij Wisemen zal het bedrijf een veel breder en innovatiever pallet aan diensten kunnen aanbieden. “De ambitie van Appwise is altijd geweest om samen met de klant een zo groot mogelijke positieve impact te creëren. Door enkel op apps te focussen werd deze impact in het verleden vaak beperkt”, vult Glenn Gielens, Strategy Director, aan. “Technologische innovaties zoals conversational experiences, Internet of Things, Artificial Intelligence en Augmented Reality vragen een groeiende expertise in digitale strategie. Dit was de gedachte achter de lancering van Wisemen.”
Emotion experience
‘Experience’ is het sleutelwoord bij Wisemen. “Vroeger draaide alles om customer experience, vervolgens lag de focus op human experience. Maar nu zetten we in op Emotion Driven Design, oftewel inspelen op menselijke emotie: we doorgronden welke gevoelens bepaalde delen van de journey, situaties, triggers, applicaties… opwekken bij de mensen”, legt Brans uit. “Ze vormen de ideale wegwijzers om de gewenste gebruikerservaring op te sporen en aan te bieden. Wisemen legt dan ook de link tussen de klantervaring en het applicatielandschap, met focus op resultaat en beleving. Kortom, toegevoegde waarde en directe impact co-creëren, met een hoop wijsheid ter beschikking. Dat is ons pad naar succes.”
Voor meer informatie: www.wisemen.digital